Smartfon to nieodłączny element życia większości z nas, który zawsze mamy przy sobie – kobiety trzymają go w torebce, mężczyźni najczęściej w kieszeni. Codziennie wyszukujemy za jego pomocą wielu informacji dotyczących różnych zagadnień – pogody, nowości filmowych, interesujących nas newsów, a także produktów i lokalnych usług.
Jak pokazują statystyki, wyszukiwanie informacji lokalnych jest jedną z najczęstszych aktywności użytkowników smartfonów. Takie działanie ma swoje praktyczne i realne konsekwencje.
- 90% wszystkich użytkowników smartfonów wyszukuje firmy w pobliżu miejsca pobytu
- 90% z nich podejmuje w efekcie pewne działania konsumenckie
- 58% wyszukuje informacji lokalnych przynajmniej raz na tydzień, a 26% – codziennie*
Wiele naszych codziennych działań determinuje pośpiech, a to sprzyja korzystaniu z internetu poprzez urządzenia mobilne.
Wyobraź sobie, że po wyjściu z pracy odbierasz wiadomość od dawno niewidzianej znajomej z innej części Polski, która przejazdem będzie dzisiaj w Twoim mieście i chce się z koniecznie spotkać. Pech chciał, że Ty akurat wyglądasz beznadziejnie, i nie chcesz w tym stanie pokazać się dawnej znajomej. Musisz po drodze z pracy znaleźć przynajmniej fryzjera, który upora się z bałaganem na Twojej głowie. Nie masz czasu na szukanie dobrego specjalisty po mieście, ale masz przy sobie smartfona i możesz poszukać w sieci kogoś, kto cieszy się dobrą reputacją, a do jego salonu nie będziesz musiała przemierzać całego miasta. To tylko jedna z wielu sytuacji, które mogą nam się przydarzyć każdego dnia, w których smartfon okazuje się bardzo przydatnym narzędziem do wyszukania lokalnej firmy.
Co z tego wynika dla właścicieli lokalnych biznesów?
Posiadanie strony mobilnej jest więc szczególnie ważne w przypadku prowadzenia działalności lokalnej, takiej jak salon fryzjerski, kosmetyczny, kwiaciarnia, warsztat samochodowy, szewski, restauracja i wiele innych. Takich usług szuka w sieci wiele osób, często powodowani pośpiechem i nagłą sytuacją wykorzystują do tego swoje urządzenia przenośne. Mając stronę mobilną, właściciel biznesu zwiększa swoje szanse na pozyskanie klienta właśnie z tej grupy.
*Źródło danych – Our Mobile Planet: Polska – Poznaj konsumentów mobilnych, Maj 2013, Google