W poprzednim wpisie mowa była o podstawowych elementach strony internetowej, bez których nie może prawidłowo funkcjonować żaden serwis www. Dzisiaj zajmę się dodatkowymi elementami, o które można wzbogacić stronę internetową, aby wyróżnić ją na tle konkurencji.
1. Opinie, referencje
Internauci lubią poznawać opinie dotychczasowych klientów firmy, warto więc stworzyć im taką możliwość. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności można udostępnić na stronie referencje od kontrahentów lub też opinie klientów. Jest to dodatkowa, pozytywna informacja, która może przeważyć na korzyść firmy.
2. Instrukcje
Jeśli firma sprzedaje produkty zaawansowane technicznie lub po prostu wymagające odpowiedniego traktowania, montażu itp. można zaprezentować stosowne filmiki czy prezentacje z instrukcją obsługi . Np. firma produkująca fototapety może zamieścić na stronie filmik instruktażowy, jak prawidłowo przyklejać fototapetę na ścianę.
3. Dział FAQ
Dział pytań i odpowiedzi pozwala doprecyzować wątpliwości dotyczące oferty. Każda firma spotyka się z powtarzającymi pytaniami ze strony klientów – można je zebrać i sformułować wyczerpujące odpowiedzi. Odwiedzający stronę z pewnością to docenią.
4. Wtyczka społecznościowa
Media społecznościowe to obecnie jedna z głównych aktywności internautów. Umiejętnie wykorzystane, mogą być narzędziem budowania relacji z klientami, pozyskiwania wiedzy na temat ich oczekiwań, budowania wiarygodności firmy, tworzenia pozytywnego wizerunku, docierania do grupy docelowej itd. Warto komunikować się z klientami poprzez media społecznościowe i połączyć firmowy profil ze stroną www.
5. Blog
Prowadzenie bloga firmowego to świetny pomysł na zwiększenie oglądalności strony, oczywiście jeśli będzie poruszał ciekawe tematy i ważne z punktu widzenia odbiorców kwestie. Blog może pomóc w budowaniu wizerunku firmy profesjonalnej i otwartej na klientów.
6. Wersje językowe
Jeśli firma chce pozyskiwać klientów z zagranicy, musi pomyśleć o profesjonalnej wersji językowej, umożliwiającej klientom odnalezienie niezbędnych informacji.
Oprócz znajdujących się powyżej wskazówek i tropów, którymi warto podążać, chcąc rozwijać swoją stronę internetową i zwiększać jej konkurencyjność w sieci, warto pamiętać jeszcze o 2 ogólnych zasadach dotyczących treści na stronie www.
Aktualizowanie treści
Po pierwsze chodzi o konieczność systematycznego przeglądania treści na stronie i aktualizowania jej w miarę potrzeb (może jakiś produkt czy usługa nie jest już dostępny lub został zastąpiony czymś innym). Zasada jest prosta: jeśli coś ulega zmianie w ofercie, danych firmy, sposobie jej funkcjonowania, trzeba uzupełnić informacje na stronie.
Strona w budowie
Każda firma ma prawo do zmiany strony internetowej (unowocześnianie i rozwój są wręcz wskazane). Jednak pamiętajcie o kardynalnej zasadzie: na czas tworzenia nowej strony www, nie zastępujcie istniejącej strony komunikatem STRONA W BUDOWIE – nie ma to żadnego sensu. Internauta nie znajdzie na takiej planszy żadnych potrzebnych informacji, a firma straci na tym wizerunkowo. Do czasu stworzenia nowego serwisu, w internecie powinna być widoczna strona w dotychczasowej odsłonie. Zamianę można zrobić dopiero, gdy gotowa będzie nowa odsłona firmowej strony www.