Helpful content is the king
2 tygodnie temu Google ogłosił wdrażanie aktualizacji algorytmu Helpful Content Update, uruchomionego w sierpniu 2022 roku. Jej cel to promowanie stron internetowych zawierających wartościową treść, pisaną przez ludzi oraz obniżenie rankingu witryn z tekstami pisanymi pod wymogi robotów indeksujących.

Internetowy gigant od wielu lat zaleca tworzenie unikalnych treści, które będą służyły użytkownikom. Wdrażana aktualizacja idzie o krok dalej, skupiając się na wykrywaniu treści tworzonych stricte pod wyszukiwarkę, przepełnionych słowami kluczowymi, a nie wnoszących nic nowego.
Google vs sztuczna inteligencja
Wraz z rozwojem technologii AI, Google musi stawić czoła nowemu wyzwaniu – treściom tworzonym przez sztuczną inteligencję tylko na potrzeby pozycjonowania stron. Dziś to właśnie generatory treści, coraz powszechniej stosowane w szeroko pojętym marketingu internetowym, są uznawane za jednego z najpoważniejszych wrogów jakości i przydatności tekstów. Automatyzacja SEO copywritingu to zaprzeczenie idei tworzenia treści dla ludzi. Priorytetem przestaje być odbiorca – czytelnik, a staje się nim bot wyszukiwarki. Google chce odwrócić ten trend, stawiając na pomocną treść (helpful content).
Treści ukierunkowane na użytkowników
Założeniem Helpful Content Update jest troska o satysfakcję użytkowników poprzez ułatwienie im odnajdywania wartościowych treści w internecie. Teksty powinny zatem być przede wszystkim merytoryczne, oparte na wiarygodnych danych, i zawierać rzetelne informacje. Jak ta weryfikacja przydatności będzie wyglądała w praktyce – czas pokaże.
Jeśli w ostatnich dniach Twoja strona zaliczyła znaczący spadek pozycji w wynikach wyszukiwania, warto przyjrzeć się bliżej tekstom na stronie i sprawdzić, czy aby na pewno spełniają one obecne, wyśrubowane normy wyszukiwarki?
Pomocne może okazać się skorzystanie z przewodnika Google Creating Helpful Content.